Descintec

Intr-o zi, in timp ce coboram scarile de la blocul in care limi duc zilele, un grup de vecine, care lociau undeva la etajele inferioare ( nu stiam exact unde !), tacura semnificativ la trecerea mea pe linga ele, ca si cum ar fi vorbit despre mine. De jos, de la parter, le-am auzit din nou, reluind discutia si cu mai multa inflacarare. -

Proverbul, spuse una dintre ele pitigaiat, trebuie interpretat stricto sensu, adica exact in sensul consacrat de verbul „a calca”.”Daca un tata de gemeni te va calca, de durerile de oase vei scapa!” Inteleptul n-a precizat anume cum sau pe ce ( prin calcare, atingere, pe spate sau pe picior) fiindca nu era cazul, facind trimitere direct la obiceiul cocosului de a calca gainile. Nu se putea folosi verbul acela murdar, pe care-l cunoastem prea bine! Ar fi sunat trivial! - Da, admise cealalta, mai uscativa, cu bonetica in cap, si eu cred ca asta-i interpretarea potrivita, dar nu vad cum il faci sa inteleaga asta! - Te oferi sa-i speli parchetul, isi dadu cu parerea vecina cea mai durdulie, de preferinta in genunchi! La tehnica asta nu rezista niciunul! A patra femeie clatina cu disperare din cap. - Eu nu pot sta in genunchi, se plinse ea, de la junghiul acela din spate, despre care v-am tot vorbit! - Stai si tu mai la urma! o sfatui prima, cea mai clontoasa, si spui ca te-am trimis eu. Daca reusim noi trei, nu te va refuz chiar pe tine! Nevasta-sa este plecata in strainatate, dupa cite stiu! Mi-am vazut de drum, inveselit de planul lor de seducere, care nu-mi displacea deloc. Imi venea sa ma intorc si sa le spun ca nu am nimic impotriva, dar m-am abtinut. Dimineata urmatoare ma trezeam cu pitigaiata la usa, cu un mop si o galeata in mini. - Azi sunt de serviciu pe scari si ma intrebam daca nu vreti sa va curat si dvs. parchetul! E pe gratis! - Chiar ma gindeam sa chem pe cineva! zic. - Daca n-ati chemat inca pe nimeni, nu vad de ce nu m-as oferi eu! supralicita ea. Si inainte sa-i pot multumi pentru amabilitate, o vad strecurindu-se pe linga mine, dindu-si jos capotul de noapte, cu care era imbracata, raminind intr-o rochita subtire, foarte scurta. Pina sa ma dumiresc bine, o si vad ingenunchind in mijlocul sufrageriei cu un spalator umed in miini, prezentindu-mi posteriorul in toata splendoarea si diversitatea lui. N-am rezistat tentatiei prea mult si dupa citeva ezitari am sfirsit prin a inerpreta rolul cocosului, atit de rivnit de ele, si o facusem destul de bine, cred, deoarece pitigaiata dori si un supliment, clasic, minute in sir, plecind nu mult dupa aceea mai sprintena decit venise, lasind treaba neterminata. Calcatul se dovedise de efect, ii luase durerea de oase cu mina.

A doua, a treia si a patra zi venira, pe rind, si celelalte, instruite de clontosa, iar lucrurile decursera cam la fel, ultima terminind de curatat si parchetul. - Daca reapar durerile, ii spun durduliei, care venise la sfirsit, repetam procedura oricind! Poti sa le spui si celorlalte! - Si de unde stii ca nu simuleaza vreuna? - N-am de unde sa stiu, desigur! Tu n-ai simula?! - Da, zice, inteleg ce spui, numai ca lucrurile o pot lua razna! Trebuie intocmit neaparat un grafic! Pot sa-l fac eu? - Faceti cum vreti, ii raspund eu plictisit, numai nu va ciondaniti, ca se aude pe scara. N-am chef sa intru in conflict cu nimeni! - Fereasca Dumnezeu! murmura ea. Nici nu ma gindesc la ce s-ar intimpla daca ar auzi Virgil, barbatu-miu! S-ar lasa cu crima!

No comments:

Post a Comment