Cum determinam perioada in care are loc ovulatia si ce e aceasta?

Sansele unei femei de a concepe un copil cresc daca aceasta isi cunoaste foarte bine menstruatia si ciclul lunar. In general, ciclul apare de cand e prima zi a menstruatiei si dureaza pana la prima zi a urmatoarei menstruatii. Durata e de 28 pana la 32 de zile, dar sunt variatii in aceasta privinta in functie de corpul fiecarei femei. Femeia poate ramane insarcina daca actele sexuale neprotejate au loc la ovulatie, in preajma ei, cand ovul este eliberat de ovare si asteapta sa fie fecundat, in lipsa fecundatiei este eliminat. Ovulatia este simplu de calculat, se scad 12-16 zile de la prima zi a ultimei menstruatii, ea apare de regula din ziua 11 pana in ziua 21 a ciclului.

Se poate intampla sa avem mai multe ovulatii in timpul ciclurilor, in fiecare luna ziua ovulatiei e alta. Intreg procesul ovulatiei pare complicat chiar si pentru fetele si femeil care ajung sa o aiba, dar totul este destul de simplu. In a doua saptamana a ciclului hipofiza incepe sa secrete estrogenii, niste substante care duc la maturizarea ovulului din ovare. Cand foliculul se rupe si se elibereaza ovolul imatur apare ovulatia. Ovulul eliberat ajunge sa pluteasca intr-un lichid special al trompei lui Fallope si se indreapta spre uter. In trompe ovul sta si 24 de ore, minim 12 ore si asteapta sa fie fecundat. Daca are loc intalnirea dintre ovul si spermatozoizi va avea loc cu siguranta fecundarea ovulului, cu 3-4 zile inaine si cu 1-2 zile dupa ovulatie. Daca in 24 de ore niciun spermatozoid nu intalneste ovulul el moare, fiind eliminat. Sansele de conceptie sunt destul de mari daca avem ovulatie, asta pentru ca spermatozoizii pot rezista in sistemul reproducator feminin si 3-5 zile din momentul in care au ajuns acolo. Asadar, ca sa aiba loc fecundatia trebuie sa stim cand suntem in perioada fertila. Un simplu calcul ovulatie ne poate ajuta sa ramanem insarcinate mai rapid.

Calculatorul pentru ovulatie nu poate fi utilizat daca ciclul este neregulat. Introducand data ultimei menstruatii si durata unui ciclu se poate face un calcul ovulatie in cateva secunde pentru determina cu usurinta perioada fertila. Ideal vorbind, femeia ovuleaza la doua saptamani dupa prima zi a menstruatiei care a trecut, deci avem 3-5 zile inainte, in timpul si dupa ovulatie ca sa putem vorbi si de o fecundare a ovulului. Calculatorul nu ofera decat date orientative, factorii care pot influenta data exacta a ovulatiei sunt stresul, afectiunile, anumite medicamente, calatoriile prea lungi. Evitarea conceperii unui copil nu trebuie sa se bazeze doar pe calcule, prezervativul sau anticonceptionalele sunt obligatoriu de folosit. Pentru gasirea momentului ideal pentru conceperea unui copil calculatorul trebuie sa fie insotit si de masurarea temperaturii bazale.

1 comment:

  1. ACUM SUNT ÎNCĂLCAT FINANCIAR, DUPĂ ÎNCĂRCĂTORUL L-AȚI DE LA LFDS. Aș dori să aduc acest lucru la cunoștința publicului despre modul în care am intrat în contact cu domnul Benjamin, după ce mi-am pierdut locul de muncă și mi s-a refuzat împrumutul de către banca mea și de alți instituție financiară datorită scorului meu de credit. Nu puteam să plătesc taxele copiilor mei. Eram în urmă cu facturi, pe cale să fiu aruncat din casă datorită incapacității mele de a-mi plăti chiria, a fost în această perioadă copiii mei au fost luați de la mine prin asistență maternă. Apoi mi-am propus să caut fonduri online, unde am pierdut 3.670 de dolari pe care i-am împrumutat de la prieteni, pe care i-am extras de două companii de împrumut online. Până când am citit despre: împrumut online (Lfdsloans@outlook.com) undeva pe internet, Totuși nu m-am convins din cauza prin ce am trecut până când o rudă de-a mea, care este cler, mi-a povestit și despre schema de împrumut în curs la un rata dobânzii foarte scăzută de 1,9%% și condiții de rambursare minunate, fără penalități pentru plata neplătită. Nu am de ales decât să-i contactez, pe care l-am făcut prin text + 1-989-394-3740, iar domnul Benjamin mi-a răspuns în aceeași zi. primiți o alertă de credit de 400.000,00 USD Suma împrumutului USD pe care am solicitat-o. Am utilizat împrumutul în mod eficient pentru a-mi plăti datoriile și pentru a începe o afacere, iar astăzi eu și copiii mei suntem atât de fericiți și împliniți. De asemenea, îi puteți contacta prin e-mail: (Lfdsloans@outlook.com) Linie de asistență WhatsApptext: + 1-989-394-3740 De ce fac asta? Fac acest lucru pentru a salva câțiva care au nevoie de un împrumut pentru a nu fi victima înșelătoriei de pe internet. Mulțumesc și Dumnezeu să vă binecuvânteze pe toți, sunt Oleksander Artem din Horizon Park BC, Ucraina.

    ReplyDelete