Copii si ghicitorile de toamna

Cat de mult imi place toamna, aerul acela  racoros, reconfortant dupa o vara torida, mirosul de frunze uscate si ploile ce cad parca pentru a spala pamantul de toate relele adunate. Imi place asa de mult ca mi-as dori sa fie toamna mai des si la fel simte si baietelul meu care anul acesta a intrat la scoala. Asa ca pentru el, anotimpul acesta este cu atat mai special cu cat marcheaza si o schimbare majora in viata lui.
Insa scoala nu e ceva rau si cu timpul a invatat sa ii placa, si-a facut prieteni in clasa iar scrisul si cititul il atrag din ce in ce mai mult. Deocamdata doar buchiseste greoi pe litere insa de la zi la zi se descurca din ce in ce mai bine. Si ca sa il ajut am gasit aici niste ghicitori de toamna care sa il faca sa inteleaga mai bine ce se intampla toamna si cum se schimba natura. Uite un exemplu:

Miezul, doar, e de mâncat.
Coaja e de aruncat.
Şi în sac se pot păstra
Sparte, doar, se pot mânca.

La inceput n-a stiut despre ce este vorba si nici eu n-am vrut sa ii spun oricat s-a rugat de mine. Insa privind pe geam afara a observat nucul din fata curtii noastre si imediat fata i s-a luminat. A inteles ca doar nucile se pot pastra in sac si doar spargandu-le poti ajunge la miezul gustos din interior.
Asta-i treaba cu cei mici, trebuie sa ii stimulezi, sa ii faci sa descopere singuri micile minuni ale vietii iar toamna este una dintre cele mai frumoase ocazii pentru a face asta. Iar in incheiere va las cu o alta ghicitoare de toamna, oare care e raspunsul?

Anotimpul frunzelor uscate,
Lăzilor cu roade încărcate.
Anotimpu-n care noaptea creşte
Şi în care vremea se răceşte

No comments:

Post a Comment